Genomförandeplan – en del av den sociala dokumentationen i äldreomsorg
Genomförandeplan – en del av den sociala dokumentationen i äldreomsorg, är en överenskommelse mellan brukaren och enheten om vilket stöd brukaren ska få utifrån de insatser som beviljats av handläggaren.
Under denna utbildningen får du som arbetar inom äldreomsorgen kunskap om hur du kan organisera och utveckla arbetet med genomförandeplaner. Vi reder ut vad som är ditt ansvar, vilka styrdokument, regelverk och krav på dokumentation du har att förhålla dig till. Under dagen arbetar vi aktivt med case och med att skriva en genomförandeplan enligt mall.
Målgrupp
Utbildningen vänder sig till dig som arbetar som baspersonal inom äldreomsorgen.
Innehåll genomförandeplan – en del av den sociala dokumentationen i äldreomsorg
- Genomförandeplan – grunden för social dokumentation
- Vad, hur och varför skriver man en genomförandeplan?
- Lagar, regler och styrdokument
- Kontaktmannaskapets roll
- Samtalsmetodik och förhållningssätt vid upprättande av
- genomförandeplan
- Praktiskt arbete – case Uppföljning av genomförandeplan
Arbetsformer
Teoretiska pass varvade med dialog, gruppsamtal, praktiska övningar och reflektion som ger pedagogiska metoder för arbetet.